مهرپویا مشاور و مدرس فروش و بازاریابی در مازندران

مشاور و مدرس کسب و کار فروش و بازاریابی و دیجیتال مارکتینگ در مازندران بابل آمل ساری

مهرپویا مشاور و مدرس فروش و بازاریابی در مازندران

مشاور و مدرس کسب و کار فروش و بازاریابی و دیجیتال مارکتینگ در مازندران بابل آمل ساری

استراتژی قیمت گذاری ابزار قدرتمند فروش

چهارشنبه, ۹ اسفند ۱۴۰۲، ۰۲:۱۶ ب.ظ

ارتباط قیمت گذاری محصول با توسعه کسب و کار

استراتژی قیمت گذاری محصول

 

 استراتژی‌های قیمت‌گذاری یکی از مهم‌ترین عوامل در موفقیت یک کسب و کار است که با توجه به عوامل مختلفی مثل  مشتریان هدف و هدف این مشتریان از خرید،قیمت بازار و رقبا،هزینه های برند و ارزش ارائه شده تعیین می گردد. در این مقاله، به بررسی چند استراتژی قیمت‌گذاری مختلف و نحوه انتخاب آنها برای کسب و کارها پرداخته خواهد شد.

۱. قیمت‌گذاری رقابتی: در این استراتژی، قیمت با توجه به قیمت رقبا و شرایط بازار تعیین می‌شود. کسب و کار باید قیمت خود را به گونه‌ای تعیین کند که بتواند با سایر رقبا رقابت کند و در عین حال سودآور باشد.

۲. قیمت‌گذاری استخراج ارزش: در این استراتژی، قیمت بر اساس ارزش و فایده‌ای که محصول یا خدمت برای مشتریان دارد، تعیین می‌شود. این استراتژی به کسب و کار کمک می‌کند تا از ارزش افزوده خود به نحو بهینه استفاده کند.

۳. قیمت‌گذاری پوششی: در این استراتژی، قیمت برای گروه خاصی از مشتریان تعیین می‌شود که آمادگی دارند برای محصول یا خدمت مبلغ بیشتری پرداخت کنند. این استراتژی به کسب و کار کمک می‌کند تا بازار هدف خود را بهینه‌سازی کرده و کیفیت مشتریان خود را افزایش دهد.

۴. قیمت‌گذاری دسته‌ای: در این استراتژی، محصولات یا خدمات به دسته‌های مختلف تقسیم شده و برای هر دسته قیمت مناسب تعیین می‌شود. این استراتژی موجب تقسیم بندی بهینه بازار هدف توسط کسب و کار می گردد.


۵. استراتژی قیمت‌گذاری جدید: در این استراتژی، کسب و کار از قیمت‌گذاری نوآورانه و جدید برای محصول یا خدمت خود استفاده می‌کند تا مشتریان هدف را جذب کند.

۶. استراتژی قیمت‌گذاری دوره‌ای: در این استراتژی، قیمت‌ها برای دوره‌های زمانی خاص تعیین می‌شود، مانند تخفیف‌های فصلی یا تخفیف‌های ویژه برای رویدادهای خاص.

۷. استراتژی قیمت‌گذاری نفوذی: در این استراتژی، کسب و کار قیمت پایینی برای محصول یا خدمت خود تعیین می‌کند تا وارد بازار شود و سهم خود از بازار را افزایش دهد. این استراتژی معمولاً در صنایعی که بازار رقابتی شدید دارند استفاده می‌شود و هدف آن جذب مشتریان جدید و افزایش فروش است. با گذشت زمان و افزایش سهم بازار، ممکن است قیمت‌ها به تدریج افزایش یابند و به قیمت اصلی نزدیک شوند‌

۸. استراتژی قیمت‌گذاری هزینه‌ای: در این استراتژی، قیمت بر اساس هزینه تولید و توزیع محصول یا خدمت تعیین می‌شود. در واقع، قیمت بر اساس هزینه تعیین می‌شود به گونه‌ای که سود مطلوب و راضی کننده ای برای کسب و کار فراهم شود. این استراتژی به عنوان یک روش محاسبه قیمت ساده و قابل پیگیری شناخته می‌شود، اما در این استراتژی نباید از عوامل دیگر مانند ارزش برند، رقبا و تقاضا غافل شویم.

با توجه به موارد فوق، استفاده از استراتژی قیمت‌گذاری مناسب می‌تواند به رشد و توسعه کسب و کار شما کمک کند. شما به عنوان صاحب کسب و کار، با بهره گیری از دانش و تجربه بیزینس کوچ ها می بایستی با دقت و با توجه به شرایط بازار، رقبا و هدف خود، استراتژی قیمت‌گذاری مناسب را انتخاب کرده تا بازدهی مناسبی از تجارت خود دریافت کنید.
 
 
گروه مشاوران کارفرمانیوز
مرجع مشاوره کسب و کار و فروش
 
کمک کن

نظرات  (۰)

گروه مشاوران کارفرمانیوز

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی