مهرپویا مشاور و مدرس فروش و بازاریابی در مازندران

مشاور و مدرس کسب و کار فروش و بازاریابی و دیجیتال مارکتینگ در مازندران بابل آمل ساری

مهرپویا مشاور و مدرس فروش و بازاریابی در مازندران

مشاور و مدرس کسب و کار فروش و بازاریابی و دیجیتال مارکتینگ در مازندران بابل آمل ساری

۵ مطلب در اسفند ۱۳۹۷ ثبت شده است

دوران رکود اقتصادی و تورم، مردم و کسب وکار آن ها را در شرایط سختی قرار می دهد که اتخاذ یک استراتژی مارکتینگ درست و موثر، نقش ویژه ای در گذار از این وضعیت دارد.


موسسه تحقیقاتی مک گیل، ۶۰۰ شرکت در ۱۶ صنعت مختلف را در یک دوره ۵ ساله رکود اقتصادی بررسی کرده است. در نهایت مشخص شد، فروش شرکت هایی که بودجه مارکتینگ خود را بهبود و افزایش داده اند، نسبت به شرکت هایی که بودجه تبلیغاتی خود را قطع کرده یا کاهش داده اند، ۲۵۶%  فروش بیش تر بوده است.


از رکود اقتصادی کشورهای بزرگ، درس هایی گرفته شده است که می توانیم از آن ها برای تصمیم گیری مناسب در شرایط کنونی استفاده کنیم:


شرکت هایی که از دیجیتال مارکتینگ استفاده کرده بودند، از شرکت هایی که از تبلیغات محیطی و سنتی استفاده می کردند، پیشی گرفتند.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۹ اسفند ۹۷ ، ۲۳:۰۵
مشاور مدرس فروش و بازاریابی در مازندران بابل


مدل رفتاری دیسک چیست؟


مدل اولیه DISC توسط ویلیام مارستون، استاد دانشگاه کلمبیا در سال ۱۹۲۰ ایجاد شد.کسی که کنجکاوی بسیاری در زمینه‌ی رفتار افراد داشت. خلاصه کل مباحث مربوط به شناخت تیپ افراد رو در جدول زیر خلاصه کردم. سعی اصلی من بر طبقه بندی مشتریان بر مبنای مدل رفتاری دیسک با استفاده از چند مشخصه سهل الوصول است.


مراحل شناخت مشتری تلفنی طبق مدل رفتاری دیسک:


مرحله اول: تحلیل بر اساس تن صدا


تیپ های شخصیتی I و S رو به عنوان آدمهای خونگرم و برون گرا می شناسیم و مشتری های تیپ D و C آدمهایی با تون صدای جدی تر هستند که رفتارهاشون درونگرا است. تفاوت این تیپ ها بر اساس تن صدا می تونید در ردیف سوم این جدول مشاهده کنید.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۳ اسفند ۹۷ ، ۲۱:۰۳
مشاور مدرس فروش و بازاریابی در مازندران بابل

یکی از اصلی ترین دغدغه هایی که هر کسب و کار با آن روبرو خواهد بود، حفظ و مراقبت از مشتری های خود در مقابل رقبا است. اگر رقبایی دارید که تلاش دارند در زمینه فعالیت شما کسب و کار خود را راه اندازی کنند، این بدهی است  که  سراغ مشتریان شما  بیایند، اطراف آن ها بچرخند و تلاش کنند آنها را فریب بدهند؛ مگر اینکه شما قبل از آن ها اقدامات احتیاطی را جهت مراقبت از مشتری های خود انجام داده باشید.


در تماس باشید


    معمولا هر چند وقت یک بار گوشیتان را بر می دارد و با مشتریان حال حاضر خود صحبت می کنید؟


بله قطعا به آن اندازه ای که باید نیست. و احتمالا معتقد هستید که این کار، شما را از انجام سایر فعالیت های مربوط به فروش باز می دارد.  اما فکر کنید اگر پنج دقیقه برای صحبت با مشتری وقت بگذارید، این خود به نوعی  بیمه مشتری است. سعی کنید به هر کدام از مشتریان خود که برایتان اهیمیت بیشتری دارند، تعداد دفعات بیشتری تماس بگیرید، و این را در کسب و کار خود قانون قراردهید. پ توجه داشته باشید، نباید هیچکدام از مشتریان را فراموش کنید؛ حتی آنها که از اهمیت کمتری برخوردارند.


راه های ارتباطی با مشتریان را با تماس تلفنی محدود نکنید، شما می توانید از روش های دیگر مثل ارسال ایمیل هم استفاده کنید.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۷ اسفند ۹۷ ، ۲۳:۳۰
مشاور مدرس فروش و بازاریابی در مازندران بابل

برای افزایش فروش می توانید از انواع روش های فروش استفاده کنید که چند مورد آن را در این مقاله برای شما ذکر کرده ایم.


بازاریابی مناسبتی


آیا تاکنون به فکر ایجاد بیزینس پلن ویژه‌ای برای روز پدر یا مادر و مناسبت های خاص بوده‌اید؟ آیا در کسب‌وکار شما امکان برنامه ریزی برای ارائه پیشنهاد ویژه به اقشار خاصی مانند کارگران، کارمندان و … میسر است؟ بررسی کنید که محصولات شما بیشتر برای چه گروه‌ها و اقشاری قابل استفاده هستند و برای آن ها در مناسبت های خاص و مشخص، پیشنهادهای ویژه‌ای ارائه دهید. هدف از بازاریابی مناسبتی، معرفی محصولات و افزایش فروش در دوره زمانی خاص است.


شما می‌توانید در تقویم روزهایی مانند اعیاد و جشن هایی که می‌توانید برای آن ها جشنواره و پیشنهادهای ویژه‌ای طرح کنید را مشخص کنید؛ برای مثال، محصولی مانند کمربند و یا کروات که جزء گروه‌های اصلی در فروش نیستند را در روز پدر به صورت یک پیشنهاد شگفت‌انگیز و ویژه ارائه دهید. با استفاده از بازاریابی مناسبتی می‌توانید فروشتان را تا حد چشم‌گیری افزایش دهید و محصولتان را به خوبی معرفی نمایید.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۴ اسفند ۹۷ ، ۲۳:۳۰
مشاور مدرس فروش و بازاریابی در مازندران بابل

در این مطلب قصد داریم با بیان پرسش‌های کلیدی، به کاربرد بازاریابی معکوس (Reverse Marketing) و ارتباط آن با خلاقیت در بازاریابی بپردازیم.


هدف بازاریابی معکوس این است که مصرف‌کننده برای انجام بازاریابی به دنبال شرکت بگردد. این بازاریابی را می‌توان از طریق تلویزیون، چاپ و بازاریابی اینترنتی انجام داد و می‌توان گفت که بسیار سازگار می‌باشد و به مشتری اجازه می‌دهد تا عضوی از سازمان شود. در بازاریابی معکوس هدف نفوذ در ذهن مشتری می‌باشد، مشتری بازاریاب است..


بازاریابی معکوس از این جنبه نشأت می‌گیرد که مشتریان نقش اساسی و مهم‌تری را در تأثیرگذاری بر چهار p آمیخته بازاریابی از قبیل ، قیمت، مکان و کانال توزیع و تبلیغات دارند آن‌ها انتظار دارند شرکت‌ها در طراحی کالاهای که برای رفع نیاز آن‌ها می‌سازند از آنان نظرخواهی شود.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۱ اسفند ۹۷ ، ۲۳:۳۰
مشاور مدرس فروش و بازاریابی در مازندران بابل