مهرپویا مشاور و مدرس فروش و بازاریابی در مازندران

مشاور و مدرس کسب و کار فروش و بازاریابی و دیجیتال مارکتینگ در مازندران بابل آمل ساری

مهرپویا مشاور و مدرس فروش و بازاریابی در مازندران

مشاور و مدرس کسب و کار فروش و بازاریابی و دیجیتال مارکتینگ در مازندران بابل آمل ساری

مشاوره و آموزش فرایند برندینگ سازمانی

دوشنبه, ۵ ارديبهشت ۱۴۰۱، ۱۱:۳۰ ب.ظ

 7 ویژگی برندهای موفق

 

مشاوره برندینگ و تبلیغات در مازندران

 

 

 1) داشتن یک محصول یا خدمت منحصر به فرد

 تنها فروختن محصول و خدمت شما را متمایز نمی کند.فکر کنید چه چیزی محصول یا خدمت شما را منحصر به فرد، سرگرم کننده و هیجان انگیز می کند؟
پیدا کردن یا ساخت این نقطه تمایز ممکن است کمی طول بکشد، اما مطمئن باشید زیربنای یک برند موفق خواهد بود.
اگر هدف شما این است که برند مقتدری بسازید که مردم بصورت مداوم بخواهند محصول و خدمت شما را تجربه کنند آن را به اندازه کافی هیجان انگیز و سرگرم کننده کنید.مثل دادن شارژ رایگان در روزهای بخصوص یا دادن یک نوشیدنی خاص رایگان یا یک خدمت منحصربفرد در زمانهای تعیین شده
سعی کنید با تفکر برای مشتری خودتان خاطره‌ سازی کنید تا شما را با رقیبتان عوض نکند.

2) روایت داستان برند

منظور از داستان برند نوشتن رمان نیست.روایت  من در مورد یک تاریخچه و چگونگی شکل گیری و لحظات احساسی و زیبای کسب و کار شماست.
برای نوشتن داستان برند خود نیازی نیست نویسنده قهاری باشید.گوشه ای بنشینید و تمام اتفاقات پیرامون شکل گیری و توسعه و اتفاقات کسب و کار را بنویسید و اگر دیدید روان و گویا نیست به نویسنده ای بسپارید تا ویرایشش کند بشرطی که به متن و احساس شما وفادار بماند.
مردم با دانستن داستان برند شما نزدیکی بیشتری با شما احساس خواهند کرد و خرید راحت تری هم خواهند داشت.
 


3) شناخت درست بازار هدف 
 

 برای شناخت درست جامعه هدف باید از خود بپرسید :
مشتری ایده آل شما کیست؟
از کجا خرید می کنند؟
پوشش شان چگونه است؟
فعالیت های مورد علاقه آنها چیست؟ جواب این سوالات را نه از منظر خود که از ذهن مشتریان پاسخ دهید.
از خود بپرسید که چه تبلیغاتی ممکن است تاثیر بیشتری روی بازار هدف شما بگذارد؟
شناخت خودتان را از مشتری عمیق تر کرده و بعدا برای تبلیغ و تاثیرگذاری هزینه کنید.

4) حضور موثر در فضای دیجیتال مارکتینگ

ما در دنیای دیجیتال زندگی می کنیم و این فضا هر روز پیشرفته تر می شود.پس حضور پررنگ در اینترنت و فضای دیجیتال مارکتینگ می تواند هم هویت برند ما را تثبیت کند و هم ما را به واسطه بهینه سازی موتورهای جستجو یا سئو جلوتر از سایر رقبا به مشتری معرفی کند.
 حضور در پلتفرم هایی مثل اینستاگرام و لینکدین و ... مهم است اما از منظر من وب سایت شما باید جایگاه اصلی شما باشد که تمام اطلاعات شما در آن زندگی می کند.پس از آن می توانید همه حضورهای دیگر را به آن پیوند بزنید و بخشی از فعالیت خود را در آنها مستقر کنید.

 

5) طراحی عالی و توجه به اصل ثبات برند
 
طراحی برند عالی برخلاف تصور عامه چیزی فراتر از طراحی یک لوگو است.برند در واقع تصور و خاطره مردم درباره شماست وقتی که حضور ندارید.این مفهوم بسیار عمیق تر از طراحی یک لوگو است.
مشتری شما را از طریق تصاویر ذهنی،ارتباطات و تجربیات به یاد می آورد. به همین دلیل است که سرمایه گذاری بر روی هویت برند با کیفیت گامی ضروری برای یک برند یا کسب و کار موفق است.
پرداخت هزینه به یک طراح کم هزینه برای ایجاد لوگو در اینجا و شاید یک پوستر در آنجا به طور بالقوه می تواند تصویر برند شما را خراب کند.
زیرا برند شما باید به طور کلی در نظر گرفته شود. طرحی که روی یک بسته خوب به نظر می رسد ممکن است در وب به خوبی کار نکند. یا یک عنصر طراحی که در پوستر استفاده شده است با لوگو مطابقت نداشته باشد.
مسئله مهمی است که در ابتدا پالت رنگ، سبک، بافت، عکاسی و غیره را تعریف کنید تا هر چیزی که ایجاد می کنید از فرمول طراحی یکسانی استفاده کند و ثابت بماند که این امر در بخاطرسپاری و ماندگاری تصویر برند کمک زیادی می کند. توصیه می کنم هرگز قدرت برندسازی بصری خارق العاده و طراحی عالی را دست کم نگیرید.
صرفنظر از دستمزد یک متخصص را استخدام کنید تا قبل از اینکه همه چیز را کنار هم قرار دهید، در مورد تمام قطعات پازل فکر کنید.
عناصر زیادی وجود دارد که باید در هنگام ساختن کسب و کار خود به آنها فکر کنید و داشتن یک طراح برند آگاه یک دارایی اساسی برای موفقیت شما است.
به یاد داشته باشید: استخدام یک طراح مانند وارد شدن به یک رابطه است. باید برای هر دو نفر مناسب باشد. هر شخص (طراح و مشتری) باید خواسته ها و نیازهای خود را قبل از شروع کار با یکدیگر فهرست کند تا از هرگونه ارتباط نادرست در طول فرآیند طراحی جلوگیری شود.

 

6) خدمات فوق العاده به مشتری
 

همه این جمله را شنیده اند که "همیشه حق با مشتری است". در واقع،این نقل قول کمی کهنه است،ما در قرن بیست و یکم زندگی می کنیم که در آن رضایت مشتری حیاتی است.وظیفه شما این است که حال مشتری را بهبود ببخشید.
من بشخصه مطمئن هستم که اگر خدمت رسانی مطلوبی نبینم دیگر با آن برند کار نخواهم کرد.
خود را به جای مشتری بگذارید. وقتی مشتری وارد فروشگاه شما می شود اولین چیزی که می بیند چیست؟
آنها از چه چیز هیجان زده می شوند؟
واکنش آنها به محصول شما چگونه است؟
آیا پیشرفت هایی وجود داشته که به شادی همه کمک کند؟
همچنین، یکی دیگر از عوامل مهمی که به خدمات مشتریان شما کمک می کند، راضی نگه داشتن کارمندان است.
اگر کارکنان شما در محیط کار خوشحال باشند، این خوشحالی به مشتری نیز سرایت می کند.بارها شنیده ایم که "پرسنل آن فروشگاه چقدر خوش برخوردند.من برای همین دائما مشتری آنها هستم."
گاهی یک اتفاق کوچک و ساده نتیجه بزرگی برای مشتری ایجاد خواهد کرد و مثبت بودن آن برند ما را موفقتر از قبل خواهد کرد.

 

7) شگفت انگیز بودن گاه و بیگاه
 

هر از چند گاهی لازم است به مشتریان خود بفهمانیم دائما به دنبال راهی برای ارائه بهتر و در واقع سوپرایز او هستیم.
کاری انجام دهیم که هیچکس برایش نکرده و با تجربه آن مشتری ناخودآگاه فریاد بزند : چقدر قشنگ! چه باحال!
یکی از راههای آن بیش فروشی است یعنی ارائه محصول و خدمت اضافه بر خرید مشتری که منتظر دریافتش نبود.
مثلا ارسال یک کارت هدیه رایگان به درب منزل مشتری یک روز پس از خرید و یا دادن هدایای خاص بهمراه ارسال خرید مشتری بصورت آنلاین و ...

 

در پایان توصیه می کنم اطراف خود را با چیزهایی احاطه کنید که باعث درخشش شما می شوند. میدان مغناطیسی خود را ایجاد کنید و در آن رشد کنید.

 

 

محمدرضا مهرپویا

مشاور کسب و کار و برندینگ

 

کمک کن

نظرات  (۰)

گروه مشاوران کارفرمانیوز

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی