مهرپویا مشاور و مدرس فروش و بازاریابی در مازندران

مشاور و مدرس کسب و کار فروش و بازاریابی و دیجیتال مارکتینگ در مازندران بابل آمل ساری

مهرپویا مشاور و مدرس فروش و بازاریابی در مازندران

مشاور و مدرس کسب و کار فروش و بازاریابی و دیجیتال مارکتینگ در مازندران بابل آمل ساری

هفت مهارت فروش و بازاریابی

سه شنبه, ۲ آذر ۱۴۰۰، ۱۱:۳۰ ب.ظ

هفت صاد فروش و بازاریابی مدرن

 

هفت مهارت فروش و بازاریابی

 

در حوزه فروش و بازاریابی ۷ فاکتور مهم و تعیین کننده وجود دارد که با حرف صاد شروع می شوند و من از آنها بعنوان ۷ صاد فروش یاد کرده ام.

اولین صاد فروش صلاحیت است.این فاکتور از دو جهت قابل بررسی است.صلاحیت فروشنده بلحاظ مهارت و رفتار جهت ارتباط و پرزنت مشتری و صلاحیت مشتری با این تعریف که سرنخ های به دست آمده صلاحیت پیگیری و تلاش را دارند یا خیر؟ چون پیگیری کسی که هیچ علاقه ای به محصول و خدمت ما ندارد و در واقع صلاحیت پیگیری ندارد فروشنده را از هدف اصلی اش دور می کند.

دومین صاد فروش صداقت است.امروزه اثبات شده صداقت یکی از مهمترین ویژگیهای یک برند و فروشندگان حرفه ای است و بسیاری از مشتریان در پنج دقیقه اولیه پرزنت سوالی از فروشنده می رسند که پاسخش را می دانند تا به صداقت وی پی برده و خریدشان را نهایی کنند.

سومین صاد فروش صراحت است.مشتریان دوست ندارند صحبت های در لفافه و غیرشفاف از فروشنده ها بشنوند و اصلا با توجه به مشغله های ذهنی حوصله آنرا هم ندارند.فروشنده موفق کسی است که با صراحت نقطه نظرات خود را با توجه به نیاز مشتریان ارائه نماید.

صاد چهارم فروش صلابت است.مشتریان خیلی خوب تردید و عدم صلابت فروشنده را می فهمند و به راحتی اعتماد خود را از چنین فروشندگانی دریغ می کنند.فروشندگان برتر با باور خود نسبت به خود و حوزه کاری شان با صلابت رفتار کرده و این صلابت را به مشتدی منتقل می کنند.

صاد پنجم صمیمیت در فروش است.فروشندگان حرفه ای با ایجاد صمیمیت و ارتباط موثر با مشتری ضمن جلب اعتماد او به اتخاذ تصمیم مناسب کمک کرده و مسئولیت این تصمیم را قبول می کنند.

ششمین صاد فروش صبوری است.شاید تعداد فروش هایی که در اثر عجله فروشنده یا بازاریاب از دست رفته اند قابل شمارش نباشد.فروشنده باهوش با صبر و حوصله منتظر لحظه موعود می ماند تا پیشنهاد نهایی را ارائه کند و قرارداد را نهایی کند و از دست پاچگی و عجله دوری می گزیند.

صاد هفتم و آخر صیانت است.فروشندگان حرفه ای می دانند ایجاد ارتباط و تحقق فروش نقطه پایانی فرایند فروش نیست و آنها وظیفه دارند از ارتباط ایجاد شده صیانت و نگهداری کنند تا فروش های بعدی و یا توصیه های جدیدی برای خود به ارمغان بیاورند.

با توجه به توضیحات ارائه شده هفت صاد فروش را که برای اولین بار در این حوزه ارائه می گردد جدی گرفته و روی آنها برای افزایش فروش و موفقیت متمرکز شوید.

 


محمدرضا مهرپویا
مشاور فروش و بازاریابی
موسس و مدیر گروه مشاوران کارفرمانیوز

 

 

 

 

مشاوره رایگان فروش

نظرات  (۱)

چقدر عالی که شبیه هیچکس نیستید و محتوای تکراری تولید نمی کنید همکار ارزشمند ❤❤

پاسخ:
درود و سپاس از مهرتون

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی