مهرپویا مشاور و مدرس فروش و بازاریابی در مازندران

مشاور و مدرس کسب و کار فروش و بازاریابی و دیجیتال مارکتینگ در مازندران بابل آمل ساری

مهرپویا مشاور و مدرس فروش و بازاریابی در مازندران

مشاور و مدرس کسب و کار فروش و بازاریابی و دیجیتال مارکتینگ در مازندران بابل آمل ساری

نقش مشاور فروش و بازاریابی در افزایش فروش شرکت ها 

طراحی مارکتینگ پلن برای فروش در شرایط بحرانی

 

اگر سری به اگهی‌های استخدام بزنید همیشه با تعداد زیادی آگهی درخواست بازاریاب و فروشنده مواجه می‌شوید. شاید در ابتدا به نظر برسد که تفاوتی بین فروش و بازاریابی حضوری و اینترنتی وجود دارد ولی ماهیت وجودی هر دو معرفی بهتر محصولات و افزایش آمار فروش در کسب و کارها است. البته داشتن تعداد زیادی فروشنده یا بازاریاب نمی‌تواند رونق کسب و کارها را تضمین کند زیرا هر فروشنده و بازاریاب روش منحصر به فردی را برای ارائه محصولات استفاده می‌کند. در حالی که ممکن است نگرش درستی نسبت به اهداف بلند یا میان مدت شرکت نداشته باشد. به همین دلیل کسب‌وکارها پیش از استخدام بازاریاب یا فروشنده نیاز به یک مشاور بازاریابی و فروش دارند. پیش از اینکه در مورد اهمیت مشاور فروش و بازاریابی در کسب و کارها صحبت کنیم بهتر است با وظایف مشاور بازاریابی و فروش آشنا شویم.


در این مطلب قصد داریم درباره جزئیات وظایف مشاور بازاریابی و فروش در کسب و کارها و اهمیت نوشتن قرارداد مشاوره بازاریابی صحبت کنیم. با ما همراه باشید. 

 

اهمیت وظایف مشاور بازاریابی و فروش در کسب‌و‌کارها


مشاور بازاریابی روی روش‌های بازاریابی و اطلاعات مربوط به کسب و کار تحقیق می‌کند. در عین حال رویکردهای موفقیت آمیز در تبلیغات، ارائه برند و مارک تجاری، کانال‌ها و رسانه‌های مناسب تبلیغات و سایر اطلاعات را جمع آوری کرده و استراتژی‌های بازاریابی برای محصولات و خدمات مختلف را مشخص می‌کند. از سایر ویژگی‌ها و وظایف مشاور بازاریابی میتوان به موارد زیر اشاره کرد:
•    مشاور می‌تواند به صورت مستقل و پاره وقت یا بخشی از کارمندان شرکت (به صورت مستمر) فعالیت کند و اطلاعات لازم برای بازاریابی را به کسب و کارها ارائه نماید.
•    اطلاعاتی مرتبط با بازار کسب و کار، رویکردها، نتایج فروش و همینطور محصولات و خدمات کسب و کار را جستجو می‌کند.
•    جزئیات محصولات یا خدمات پیشنهادی رقبا، سهم بازار، نحوه قیمت گذاری و روش‌های تبلیغات را تجزیه و تحلیل می‌کند.
•    متناسب با اطلاعات بدست آمده در تحقیقاتش گزارش‌های مفصل و کاملی را برای ایجاد راهبردهای بازاریابی تهیه کرده و سپس بر همین اساس استراتژی‌های بازاریابی را تدوین می‌کند.
•    مشاور بازاریابی متناسب با اهداف فروش مورد نظر در کسب و کار، روش‌های خاص بازاریابی و هزینه‌های آن را تعیین کرده و به کسب و کارها کمک می‌کند تا بر اساس میزان بودجه خود روش‌های معرفی و فرصت‌های تبلیغاتی موثری را انتخاب کنند.
•    مشاور بازاریابی به کسب و کارها کمک می‌کند تا با ارائه محصولات و خدمات جدید سهم محصول یا خدمات خود را در بازار‌های جدید افزایش دهند.
•    فروش و بازخوردهای کسب و کار را ردیابی کرده و در صورت نیاز استراتژی‌های بازاریابی را تنظیم می‌کند. همچنین به مدیران شرکت کمک می‌کند تا برند خود را به صورت متمرکز برای هر محصول یا خدمات به بازار معرفی کنند.

 

مراقبت از مشتری


چرا شرکت‌ها به مشاور فروش نیاز دارند؟


هدف از سمت مشاور فروش در کسب‌و‌کارها، پاسخ به سوالات اولیه‌ای است که مشتریان نسبت به محصول یا خدمات دارند. بنابراین مشاور فروش را می‌توان یک واسط معتبر بین مصرف کننده و تولید کننده دانست که وظیفه عرضه محصولات و خدمات کسب و کارها را به مشتریانی بر عهده دارد که خواسته و نیازمندی‌های مشابه‌ای دارند.


فرق یک مشاور فروش با فروشنده ساده در چیست؟


•    برای ارائه محصولات به مشتری‌ها به تمامی رویکردها و خط و مشی‌های شرکت (کسب و کار) پایبند است و سعی می‌کند تا اطلاعاتی کامل و جامع در مورد خدمات و محصولات در اختیار مشتریان بگذارد.
•    وظیفه مشاور فروش فقط فروختن و عرضه خدمات و محصولات نیست. بلکه سعی می‌کند تا بازخوردهای مشتریان را جمع آوری کرده و از میزان رضایت مندی آنها مطلع شود. در این راستا ممکن است پیشنهاداتی وجود داشته باشند که منجر به خلق یا تولید یک محصول یا سرویس جدید شوند.
•    مشاور فروش با همکاران خرده فروشی در زمینه کسب و کار ملاقات کرده و از روند فروش محصولات اطلاع کسب می‌کند.
•    بازارهای هدف جدیدی برای ارائه محصولات پیدا کرده، همینطور شیوه‌های نوینی برای بازاریابی و ارائه محصول به مشتریان تازه کشف می‌کند.
•    یک مشاور مجرب در زمینه فروش از اینترنت استفاده می‌کند تا محصولات را به سمت بازارهای هدف معینی سوق دهد.
•    برای تدوین استراتژی‌های فروش جدید با بخش بازاریابی کسب و کار همکاری می‌کند.
•    مشاور فروش می‌تواند تکنیک‌های عرضه و فروش را به سایر فروشندگان در حیطه کسب و کار آموزش دهد. همچنین بازارهای هدف و مزایای سایر شرکت‌ها در زمینه فروش را بررسی می‌کند.

 

چرا باید با مشاور بازاریابی و فروش، قرارداد مشاوره ببندیم؟


با توجه به نکاتی که گفته شد وظایف مشاور بازاریابی و فروش برای کسب و کارها ارزشمند هستند زیرا؛ به تعیین استراتژی‌های کوتاه مدت، بلند مدت و اهداف شرکت کمک می‌کنند. همینطور رقبا و بازارها را بررسی و تحلیل کرده و تکنیک‌های جدیدی برای فروش، تبلیغات و عرضه محصولات و خدمات ارائه می‌نمایند. ولی تمامی این موارد تا زمانی که به صورت روشن و عینی روی قرارداد مشاوره درج نشوند، فاقد ارزش قانونی و حقوقی هستند.
به همین دلیل بهتر است برای صرفه جویی در زمان طرفین، شفاف سازی وظایف و مسئولیت‌ها و تعیین تعهدات حتما یک قرارداد مشاوره بازاریابی یا فروش بنویسید.
آیا قرارداد مشاوره بازاریابی مالیات دارد؟
مادامی که وظایف مشاور بازاریابی و فروش در حیطه مشاوره باشند و هیچ کار اجرایی و مسئولیت اضافی را شامل نشود؛ به عنوان کارمند رسمی شرکت محسوب نمی‌شوند، بنابراین مالیات قرارداد مشاوره بازاریابی برخلاف کارمندان ثابت بدون سقف است و مبلغ آن معادل 10 درصد از قرارداد است.
به قرارداد مشاوره بازاریابی و فروش بیمه تعلق می‌گیرد؟
مشاور فروش و بازاریابی چون تنها سمت ارائه راهنمایی و مشاوره را برعهده دارد اغلب به صورت پاره وقت یا دورکاری در کسب و کارها فعالیت می‌کند و ویژگی های یک کارمند ثابت را ندارد. اما اگر مجموع کارکرد آن بیشتر از 15 روز در ماه باشد، کارمند ثابت تلقی شده و باید از طرف شرکت بیمه شود.
سخن پایانی
همانطور که نگاه حرفه‌ای گرانه ی برای رشد کسب‌وکار خود به واسطه به خدمتگیری یک نیروی مشاور بازاریابی و فروش دارید، بهتر است تمام تعهدات و وظایف را در قالب یک قرارداد مشاوره مطمئن به امضا برسانید.با ما تماس بگیرید ...

 

مشاور کسب و کار در مازندران

 

منبع : www.vindad.com
 

نظرات  (۱)

سلام و تشکر زیاااااد از سایت خوبتووون

پاسخ:
درود و سپاس

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی